ilionx is een middelgrote IT-dienstverlener die haar klanten in staat stelt om voorop te blijven lopen. Als digitale partner ondersteunt het bedrijf haar klanten bij het snel inspelen op veranderingen in de markt en het kiezen voor relevante innovaties uit het almaar groeiende aanbod. ilionx implementeert deze vervolgens veilig, efficiënt en effectief in de organisatie. Door ilionx’ complementaire kennis op zowel juridisch, management als IT-niveau maakt het bedrijf onderscheid in de gehele keten.
Met haar ruim 900 medewerkers heeft de organisatie zowel de snelheid en specialistische kennis van nichepartijen in huis als de slagkracht en schaalgrootte van grote partijen. Deze combinatie maakt ilionx tot de ideale advies- en implementatiepartner.
De medewerkers van ilionx zijn van nature nieuwsgierig naar vernieuwing en verbetering. Wat hen drijft? Samen met de klant werken aan een succesvolle organisatie. Met vestigingen in Groningen, Amsterdam, Utrecht, Zwolle, Maastricht, Den Bosch, Eindhoven en Rotterdam kan ilionx organisaties op lokaal niveau ondersteunen en tegelijkertijd gebruikmaken van de aanwezige expertise in de gehele organisatie.
Ilionx biedt oplossingen op het gebied van onder andere artificial intelligence, management consultancy, business analytics, cloud, mobile, security en professional services. Het bedrijf werkt graag mét in plaats van voor de klant. Dit heeft al tot veel succesvolle projecten geleid voor onder andere NN, KLM, Rabobank, Driestroom, ABN AMRO, ING, KPN, VodafoneZiggo en diverse gemeentes en zorginstellingen.
Ilionx is opgericht in 2002 en fuseerde in 2018 met QNH Consulting. Vanaf begin 2019 is het gefuseerde bedrijf onder de naa In 2014, 2015 en 2016 ontvingen we de FD Gazellen Award. Tot onze klanten behoren onder meer ProRail, De Nederlandsche Bank, Gasunie, het Openbaar Ministerie, de Belastingdienst, Rabobank en TNO.